poniedziałek, 3 lutego 2014

'Szklany klosz' S.Plath

Dziś post jakiego jeszcze u mnie nie było. Chce podzielić się z Wami opinią o (według mnie) najwspanialszej książce jaka istnieje. Kiedyś czytałam całkiem sporo, teraz ze względu na natłok obowiązków liczba ta znacznie się zmniejszyła. No dobra.. dobiła do zera.
Polecam każdemu 'Szklany klosz' Sylwi Plath. Przecudownie napisana. Opowiada historię młodej dziewczyny, która wydawać by się mogło- ma wszystko. Jednak pewnego dnia dochodzi do wniosku, że to do czego dążyła nie ma tak na prawdę sensu. Książka jest zbiorem przemyśleń bohaterki, zaskakujących jednak czytając ją miałam wrażenie, że doskonale wszystko rozumiem. Jakby część tych myśli była w mojej głowie. Dziwne? Wiecie co jest najbardziej fascynujące w tej książce? W momencie podjęcia przez nią ważnej decyzji całym sercem czułam to samo co ta dziewczyna. Mało tego- nie widziałam innego wyjścia. Pięknie napisane, przemyślane dokładnie. Klasyk.

A tak z ciekawostek- autorka zawoalowała w tej książce swoja biografię. Chwilę po opublikowaniu 'Szklanego klosza' popełniła samobójstwo dusząc się gazem z piecyka. Dzieci zamknęła w pokoju z jedzeniem, szparę pod drzwiami zatkała ręcznikiem. Czytając to dzieło czuć jej nostalgię i zrezygnowanie. Czegoś takiego nie da się napisać gdy serce wypełnia radość. Szczerze polecam. Poświęciłam jej pół swojej prezentacji maturalnej, przeczytałam 4 razy. Kupiłam swój egzemplarz. Koniecznie przeczytajcie!

Dla osób z Płocka i okolic- książka dostępna jest w Książnicy Płockiej- niestety nie pamiętam w której filii- albo na Tumskiej albo na międzytorzu (ul.Gierzyńskiego).

10 komentarzy:

  1. Ta książka musi być swietna. ♥

    Zapraszam do mnie: http://neopolitanxdreams.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba skuszę się przeczytać;)
    http://ggaabii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno się skusimy :)
    Zapraszamy do nas : http://jakdwiekroplewody.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam tej książki :)

    Co powiesz na wspólną obserwację?
    Jeśli się zgadzasz to daj mi znać w komentarzu żebym mogła się odwdzięczyć, jeśli nie to zignoruj tą propozycje :)
    diamonds-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam tej książki ale wydaje się być naprawdę ciekawa i z pewnoscią ją przeczytam! :)
    sliczny wygląd bloga!
    ciepluteńko pozdrawiam ;*
    http://in-love-with-my-dreams.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Może się skuszę przeczytać :)

    http://powodzeniaveronica.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. może się skuszę :)
    / obserwuję, zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń