poniedziałek, 20 stycznia 2014

Dzień babci i dziadka + DIY zdrapka

Wiele z nas ma zawsze problemy co podarować swoim dziadkom. Ja przyznam szczerze, że nie planuje niczego szczególnego na tą okazję. Babci kupię małego kwiatuszka, ciętego bo doniczkowych nie ma gdzie stawiać, a dziadkowi.. no właśnie nie wiem. Może ciepłe wełniane skarpetki (wiem, że takie lubi).
Ale to jeszcze nie zamknięty temat, bo jak pewnie część z Was wie mam roczną córeczkę i mimo, że jeszcze mało w sumie rozumie też może uszykować coś dla dziadków. Zdecydowanie prezenty hand made są najlepsze- będę to jeszcze nie raz podkreślać. No ale spytacie co takie malutkie dziecko może zrobić. Otóż mój plan wygląda następująco. I taka fotorelacja od razu ^^
Szykuje kartkę papieru, na której świeczką rysuje serce i małe napisy (Dla <3 Babci, Dla <3 dziadzi):

A reszta zabawy należy do Małej. Maluję jej rączkę farbami i daje jej robić kleksy na papierze. Tak to wygląda :)


W efekcie 'okładka' wyglądała w ten sposób:


W środku napisałam wierszyk i zrobiłam małą zdrapkę w kształcie serduszka. Ah może się Wam przyda więc pokazuje jak ją wykonać- najpierw piszecie tekst który ma zobaczyć zdrapujący:


Następnie pokrywacie całość świeczką (podobno można też świecówką chociaż tego nie próbowałam więc się nie wypowiem), ja akurat zrobiłam kształt serduszka:


Na koniec pokrywamy lakierem do paznokci- ponoc efekt taki sam przy pokryciu kilkoma wartwami plakatówki, jednak myśle, że świecące drobinki brokatu w niektórych mazidłach tego typu dodają uroku. Pamiętajcie, żeby lakier był w miarę ciemny. Próbowałam zamalowac żółtym i miętowym z marnym skutkiem. Efekt końcowy: tadam!



 I wiem, że efekt jakiś nie powalający ale laurkę musiałyśmy zrobić tak aby Sue mogła brać w tym czynny udział. Myślę, że jest ok- kolorowo i wesoło :)
Jeżeli też chcielibyście coś takiego zrobić ze swoimi pociechami/ rodzeństwem pamiętajcie o czymś co zabezpieczy ubrania malucha i podłogę przed pomalowaniem. Zapędy artystyczne dzieci są ponad naszą wyobraźnię :)


4 komentarze:

  1. świetny pomysł :)

    happiness-29.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mnie to ucieszyło, gdy napisałaś mi, że Ci pomogłam w czymś, nawet nie masz pojęcia jak sprawiłaś mi tym radości - nagłowek boooski :3

    Laurka też śliczna <33

    http://powodzeniaveronica.blogspot.com



    OdpowiedzUsuń
  3. Super napisane i naprawdę super efekt wyszedł z tym lakierem muszę spróbować
    ZAPRASZAM DO MNIE
    http://cukki-cukkii.blogspot.com/
    OBSERWUJE I CZEKAM NA REWANŻ

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny blog :)
    Zapraszam na mojego :
    http://aleksandra-photographie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń